När du har skaffat en digital brevlåda kan du läsa din myndighetspost på datorn, Min myndighetspost (du får endast post från myndigheter och kommuner).

6641

Insamlingsformuläret fungerar bra i moderna webbläsare, till exempel nyare versioner av Google Chrome, Internet Explorer, Firefox samt Safari. Till er som öppnar uppgiftsinsamlingen via "Min Myndighetspost" använd Google Chrome. Annars kommer registrerade uppgifter inte att sparas.

Prova gärna om en stund igen. Du kan också läsa mer under Aktuellt på: Min Myndighetspost Svenskarna är i hög grad digitala. Över 4 500 000 privatpersoner och företag har nu valt en digital brevlåda för sin post från det offentliga. Det visar den senaste statistiken från DIGG – Myndigheten för digital förvaltning som ansvarar för infrastrukturen för att skicka säker digital post från myndigheter, kommuner och regioner till privatpersoner och företag.

Min myndighetspost skatteverket

  1. Säkerhetskopiera android
  2. Hur många av sveriges befolkning är invandrare
  3. Www.studentlitteratur min bokhylla
  4. Eces ec council
  5. Trademark database search

Det enda du behöver är e-legitimation, till exempel BankID och en digital brevlåda godkänd för Mina meddelanden. Betydelse – webb- eller mobilapp-baserad brevlåda för myndighetspost eller kundmeddelanden från företag Bakgrund – 2010-talet (Sverige) Aktörer – Digimail, E-Boks, Kivra, Min myndighetspost (Svenska staten) En digital brevlåda är en e-tjänst i form av en webbaserad eller mobilapp-baserad brevlåda. Hur kommer jag in på min myndighetspost? Är det via Skatteverket? Hur och var? Jag har e-leg men hittar det ingenstans.

Förutom våra e-tjänster kan du se uppgifter om folkbokföring, skatter, deklarationer, fastigheter och företag.

På så sätt vet vi med säkerhet att skatteverket.se är rätt och att exempelvis skatteverket.net är fel (gå ej dit). Skatteverket.net var för övrigt domänen som nätfiskare mejlade från 2015 i ett försök att sprida skadeprogram. Tips! Skaffa en digital brevlåda hos Kivra eller Min myndighetspost.

Sedan väljer du något av alternativen nedan: Alternativ 1: Klicka här för att komma till Skatteverkets sida för Inkomstdeklaration 1. Logga sedan in på e-tjänsten. Aktörer – Digimail, E-Boks, Kivra, Min myndighetspost ( Svenska staten) En digital brevlåda är en e-tjänst i form av en webbaserad eller mobilapp-baserad brevlåda.

Min myndighetspost skatteverket

brevlådan Min myndighetspost för tjänsten Mina meddelanden finns ett antal privata leverantörer. De som är anslutna till Skatteverkets tjänst 

Min myndighetspost skatteverket

kommer besked om deklarationen från Skatteverket i början av mars. digitala brevlådor att välja mellan: Kivra, Min myndighetspost, E-boks  Skatteverket vill uppmuntra fler att ta emot sin myndighetspost digitalt. brevlådor är till exempel Kivra, Digimail eller Min myndighetspost.

Min myndighetspost skatteverket

Om du äger flera fordon kan de digitala pdf:er som skickas ut innehålla flera beslut och avier. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för den myndighetsgemensamma tjänsten Mina meddelanden. Brevlådan förvaltas av Myndigheten för digital förvaltning (DIGG), Skatteverket tillhandahåller IT-drift av tjänsten. Med en digital brevlåda får du post från Skatteverket och andra myndigheter digitalt i stället för på papper.
Försäkringskassan tandvårdsstöd

Minmyndighetspost.se - Technology info. Minmyndighetspost.se is hosted in Sweden / Solna.Minmyndighetspost.se hasn HTTPS protocol. Number of used technologies: 4. Svenskarna är i hög grad digitala. Över 4 500 000 privatpersoner och företag har nu valt en digital brevlåda för sin post från det offentliga.

• Brevlådan. Min myndighetspost  Snart tar halva Sverige emot sin myndighetspost i en digital brevlåda brevlåda Min myndighetspost av DIGG, med stöd av Skatteverkets IT. Vi på DIGG ansvarar för infrastrukturen för digital post, även kallad Mina meddelanden och för den digitala brevlådan Min myndighetspost. Privatperson.
Sveriges hjältar

Min myndighetspost skatteverket






Min myndighetspost, statens digitala brevlåda, erbjuder företagare att och kommuner såsom Bolagsverket och Skatteverket till exempel.

Med en digital brevlåda får du post från Skatteverket och andra myndigheter  5.3.3Skatteverket och SKL om varför det är så få myndigheter som skickar elektronisk 6.2.18Min myndighetspost – Skatteverket som  Här är Skatteverkets broschyr om SINK för pensionärer. I ansökan Min myndighetspost förvaltas och utvecklas av Skatteverket. Anslutna är  brevlådan Min myndighetspost för tjänsten Mina meddelanden finns ett antal privata leverantörer. De som är anslutna till Skatteverkets tjänst  Skatteverket har bestämt alla datum för skatteåterbäringen 2020.